Geschil vaste TOD

Zoals jullie weten betaalt de werkgever Rijk geen vaste toelage onregelmatige dienst door tijdens het opnemen van gekochte IKB-uren en IKB-spaarverlof. De vakbonden bestrijden deze werkwijze en vinden dat de werkgever Rijk alle vaste toelages door moet betalen.

Bonden en werkgever Rijk blijven van mening verschillen. Daarom hebben de bonden en de werkgever Rijk besloten om over dit geschil advies te vragen aan de Advies en Arbitrage Commissie (AAC).

Op 9 december luisteren de leden van de AAC tijdens de zitting naar de standpunten van de bonden en de werkgever Rijk. Het standpunt van de bonden lees je hier. Na deze zitting brengt het AAC binnen vier weken hun advies uit. Zodra we dit advies ontvangen, zullen we jullie hierover informeren.

Download PDF
einde artikel

Ook interessant voor jou

27/6/2023
Denk Doe Duurzaam
26/3/2023
Werk mee aan een duurzame CAO Rijk
11/4/2022
Geschil doorbetaling toelages bij opname spaarverlof

Meer
Nieuws­brieven

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.

formulier

Heb je een opmerking of een vraag voor de AC Rijksvakbonden? Neem dan vooral contact met ons op. Hiervoor kun je het formulier gebruiken.