Nieuwsbrief pensioen | ‘Op weg.’

Pensioen

‘Op weg.’, zo luidt de titel van deze pensioenbrief.
In deze pensioenbrief aandacht voor jouw pensioen en AOW en de belastingaanslag. Veel gepensioneerden krijgen namelijk een vervelende verrassing als zij voor het eerst aangifte moeten doen na hun pensionering. Hoe komt het dat je ineens een flink bedrag moet bijbetalen?

Ook melden we in deze pensioenbrief dat ABP compensatie gaat bieden voor misgelopen inkomsten van duizenden arbeidsongeschikten. Deze zaak kwam recentelijk onder de aandacht doordat gedupeerden hun beklag hadden gedaan bij MAX Ombudsman.

En de titel ‘Op weg.’ verwijst naar jouw nieuwe pensioenregeling. De Tweede Kamer heeft vlak voor de kerst ingestemd met de Wet toekomst pensioenen. De volgende horde is de Eerste Kamer. Maar ook de vakbonden en werkgevers zijn bezig met de vormgeving van jouw nieuwe pensioenregeling.

Verder in deze nieuwsbrief:

• Jouw ABP pensioen in 2023
  • Pensioen, AOW en fikse belastingaanslag
  • ABP biedt compensatie voor misgelopen inkomsten
  • Komst van jouw nieuwe pensioenregeling nog steeds op schema
  • Zwarte zwanen, vliegende eenden en nieuwe pensioenwet
  • Lezersrubriek: RVU-regeling
  • Wist je dat..?

einde artikel

Ook interessant voor jou

21/12/2023
Nieuwsbrief Pensioen December 2023
18/8/2023
Nieuwsbrief Pensioen | Augustus 2023
19/12/2022
Nieuwsbrief pensioen ‘Indexatie-droom wordt werkelijkheid’ december 2022

Meer
Nieuws­brieven

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.

formulier

Heb je een opmerking of een vraag voor de AC Rijksvakbonden? Neem dan vooral contact met ons op. Hiervoor kun je het formulier gebruiken.