Onderhandelingsresultaat ‘het nieuwe roosteren’

Voor de zomerstop bereikten de vakbonden en de rijksonderhandelaar een onderhandelingsresultaat over het nieuwe roosteren, capaciteitsmanagement en het recht op nachtdienstontheffing. In deze nieuwsbrief en podcast presenteert AC Rijksvakbonden het onderhandelaarsresultaat.

In dit onderhandelingsresultaat wijzigt een aantal belangrijke arbeidsvoorwaarden voor medewerkers in roosterorganisaties. Voor alle andere medewerkers wijzigt alleen de overwerkvergoeding naar een vast percentage van 25% plus de toelage onregelmatige dienst indien je buiten de normale werktijden moet overwerken.

Klik hier voor de infobrief en podcast waarin het onderhandelaarsakkoord uitgebreid wordt uitgelegd.

Klik hier voor de tekst van het onderhandelingsresultaat.

Klik hier voor de bijlage ‘berekening capaciteitsvraag’.